چه کسانی شانس بیشتری برای ‫‏برنده شدن‬ در ‫‏لاتاری‬ دارند!

چه کسانی شانس بیشتری برای ‫‏برنده شدن‬ در ‫‏لاتاری‬ دارند!

بارها شده که برای متقاضیان ثبت نام در لاتاری این سوال پیش می آید که به راستی چه کسانی برای برنده شدن در ‫‏لاتاری گرین کارت امریکا‬ از شانس بیشتری برخوردارند و آیا درواقع شانس بیشتری وجود دارد؟!
اگر بخواهم خیلی صریح به این سوال پاسخ بدهم پاسخش “بلــه” است.
شاید تعجب کنید که همیشه گفته شده هیچ شخصی نسبت به شخصی دیگر برای اینکه بتواند در لاتاری گرین کارت امریکا برنده بشود شانس بیشتری ندارد و عواملی مانند داشتن مدارک تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی یا داشتن مدارک زبان مثل IELTS / TOFEL / GRE و امثالهم بی تأثیر می باشد!واقعیت هم همینطور است و همانطور که خودتان هم در فرم های ثبت نام در لاتاری مشاهده کرده اید در هیچ جایی از فرم های ثبت نام از شما در خصوص سطح زیان انگلیسی سوالی پرسیده نشده بوده.
اما مسئله ای که ممکن است تعدادی از اشخاص را نسبت به سایرین متمایز کرده و شانس آن ها را برای برنده شدن در لاتاری بیشتر نماید می تواند موارد زیر باشد:
-زوج هایی که هر دو در لاتاری ثبت نام کرده اند ، به عنوان مثال شخصی در لاتاری ثبت نام کرده است و همسرش را زیر مجموعه خود در فرم ثبت نام معرفی کرده است و بار دیگر برعکس همسر او اقدام به ثبت نام و معرفی وی فرم ثبت نام لاتاری کرده است.
این زوج هر دو از دو شانس در لاتاری آن سال برخوردار می شوند.یکبار از طرف ثبت نامی که خودشان انجام داده اند و بار دیگر بدلیل اینکه زیر مجموعه همسر خود قرار گرفته بودند.
-ازجمله کسانی که در لاتاری شانس بیشتری برای برنده شدنشان وجود خواهد شد فرزندان مجرد زیر ۲۱سالی می باشند که یا دیپلم و پیش دانشگاهی دارند و یا تا قبل از انجام مصاحبه موفق به دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود می شوند.
جالب است بدانید که فرزندانی که مجرد بوده و زیر ۲۱سالشان است می توانند از سه شانس در لاتاری آن سال برخوردار شوند.
با ثبت نام والدین (هم پدر و هم مادر) در لاتاری بدلیل اینکه فرزندان زیر مجموعه پدر و مادر خود قرار خواهند گرفت از دو شانس در لاتاری برخوردار می شوند و بار دیگر توسط ثبت نام فردی که در لاتاری انجام می دهند مجموعا از سه شانس در لاتاری برخوردار خواهند شد.
همانطور که همگی می دانیم برای ثبت نام در لاتاری و واجد شرایط شدن برای دریافت ویزا حتما باید به پیش شرط های زیر توجه داشته باشیم:
۱-حداقل مدرک تحصیلی ما دیپلم و پیش دانشگاهی معادل ۱۲سال تحصیلات در ایالات متحده امریکا باشد.
اگر آخرین مدرک تحصیلی شما دیپلم و پیش دانشگاهی نیست راهنمای لینک زیر را مطالعه فرمایید:

مطالبی در مورد دیپلم کاردانش و فنی حرفه ای ( دیپلم ۱۱ ساله )
۲-متولد یکی از کشورهای واجد شرایط برای شرکت در برنامه ویزای تنوع فرهنگی (لاتاری) آن سال باشیم.(توضیح بیشتر: کشورهای غیرمجاز کشورهایی هستند که در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰/۰۰۰ هزار مهاجر از طریق ویزاهای خانوادگی و کاری به آمریکا فرستاده باشند. از جمله کشورهایی که در بیشتر دوره‌ها غیرمجاز بوده‌اند می‌توان به چین، انگلستان و هند اشاره کرد.)
با این حال دو راه دیگر وجود دارد که ممکن است شما را واجد شرایط لازم کند: ‫

-‏اول‬ : اینکه شما متولد کشوری باشید که بومی‌هایش مجاز به شرکت نباشند اما همسر شما متولد کشوری است که بومی‌های آن مجاز برای شرکت در قرعه‌کشی هستند شما می‌توانید از کشور محل تولد همسرتان استفاده کنید. مشروط بر اینکه در فرم نام‌نویسی اسم شما و همسرتان باشد، هر دوی شما ویزا بگیرید و با هم وارد آمریکا شوید.

-راه ‫‏دوم‬ : اگر در کشوری به دنیا آمده‌اید که فاقد شرایط لازم شرکت در برنامهٔ ویزای گوناگونی نباشد، شما می‌توانید «به حساب» کشوری که یکی از والدین شما در آن به دنیا آمده‌است در برنامهٔ ویزای گوناگونی شرکت کنید، البته به شرط اینکه هیچ‌یک از والدین شما مقیم کشور غیر فاقد شرایط لازم در زمان تولد شما نبوده باشد. به طور کلی، یک فرد، مقیم کشوری که در آن متولد نشده باشد یا به شکل قانونی تابعیت آن را به دست نیاورده باشد، محسوب نمی‌شوند حتی اگر به شکل موقت به آن کشور سفر کند، در آن کشور مشغول تحصیل باشد، یا به خاطر شغل یا دلایل حرفه‌ای از طرف یک شرکت یا دولت در آن کشور مستقر شده باشند.

درباره ی سینا

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه عکس استاندارد در منزل با دوربین شخصی

پشت به دیوار سفید رنگ در منزل قرار بگیرید: (به عکس نمونه توجه کنید)   …

یک دیدگاه

  1. با سلام و احترام

    ممنون از زحمات شما وسایت DV5

دیدگاهتان را بنویسید